Home > MEDIA > Σαρωτικές αλλαγές σε διαφήμιση – media

Σαρωτικές αλλαγές σε διαφήμιση – media

Με αιφνιδιαστική τροπολογία η κυβέρνηση αλλάζει ριζικά τον τρόπο λειτουργίας της διαφημιστικής αγοράς και ταυτόχρονα προωθεί διατάξεις που ευνοούν τη συγκέντρωση και τις συνενώσεις στο χώρο των media.

Ανατροπές στον τρόπο λειτουργίας της διαφημιστικής αγοράς φέρνει τροπολογία που κατατέθηκε την Παρασκευή σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας. Με αυτή αναθεωρείται ο τρόπος τιμολόγησης των διαφημίσεων, επέρχονται αλλαγές στο αγγελιόσημο, ενώ παράλληλα, διευκολύνονται οι συγχωνεύσεις στον χώρο των media.

Συγκεκριμένα:

* Με την τροπολογία αλλάζει από 1-1-2015 ο τρόπος τιμολόγησης. Καθιερώνεται η απευθείας τιμολόγηση των διαφημιζομένων από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ) που καταχωρούν, εκπέμπουν ή προβάλλουν διαφημίσεις και καταργείται πλήρως η δυνατότητα τιμολόγησης σε διαφημιστική εταιρεία. Παράλληλα καταργείται κάθε δυνατότητα παροχής πίστωσης, δωρεάν χρόνου ή οποιασδήποτε άλλης επιβράβευσης σε διαφημιστική εταιρεία ή εταιρεία που μεσολαβεί για την πραγματοποίηση διαφημιστικής προβολής.

* Προβλέπεται ότι η αμοιβή διαφημιστών και επιχειρήσεων που μεσολαβούν για τη διαφήμιση βαρύνει αποκλειστικά τον διαφημιζόμενο και σε καμία περίπτωση το Μέσο και παράλληλα απαγορεύεται η καταβολή από το Μέσο οποιασδήποτε παροχής, σε είδος ή και δωρεάν, επιστροφή, επιβράβευση (χρηματική ή μη) ή άλλη άμεση και έμμεση αμοιβή σχετικά με οποιεσδήποτε υπηρεσίες προβολής που παρέχουν στο Μέσο τα ανωτέρω πρόσωπα.

*  Ταυτόχρονα αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού του αγγελιόσημου, του ειδικού φόρου και του ΦΠΑ προκειμένου, όπως σημειώνεται, αυτά να υπολογίζεται επί της πραγματικής τιμής που τιμολογείται από το Μέσο στο διαφημιζόμενο.

* Διευκολύνει τις συγχωνεύσεις στο χώρο των ΜΜΕ καθώς επανακαθορίζονται ποιες (οριζόντιες ή κάθετες) συμπράξεις ΜΜΕ δεν εμπίπτουν στις σχετικές απαγορεύσεις (παρ. 7 β του άρθρου 3 του ν. 3592/2007 (Α’ 161)), προκειμένου οπως αναφέρεται να καταστεί δυνατό στα ηλεκτρονικά Μέσα να πραγματοποιούν οικονομίες κλίμακας (όπως με τη χρήση κοινών στούντιο ή με την ίδρυση κοινής εταιρίας παραγωγής) τηρώντας πάντοτε την ισχύουσα νομοθεσία περί ανόθευτου ανταγωνισμού.

Μάλιστα παρέχεται η δυνατότητα συνυπολογισμού στο ελάχιστο προσωπικό που πρέπει να απασχολείται από τηλεοπτικούς σταθμούς, των εργαζομένων σε συνδεδεμένες επιχειρήσεις (όμιλος) που αποτελούν έντυπο ή ηλεκτρονικό ΜΜΕ. Τέλος, επανακαθορίζεται η έννοια της δεσπόζουσας θέσης στο χώρο των media

Με τις αλλαγές στον τρόπο τιμολόγησης των διαφημίσεων επιχειρείται να σταματήσουν στρεβλώσεις του παρελθόντος κατά τις οποίες διαφημιστικές εταιρείες που χρεοκόπησαν δεν πλήρωσαν ποτέ τα ΜΜΕ για τις διαφημιστικές τους καταχωρήσεις ακόμα και σε περιπτώσεις που είχαν ήδη εισπράξει τα σχετικά ποσά από τους πελάτες τους.

Η τροπολογία, ωστόσο, προκαλεί αντιδράσεις στην διαφημιστική αγορά, τόσο ως προς το περιεχόμενό της, όσο και ως προς το μικρό χρονικό περιθώριο που αφήνει (πρακτικά φτάνει ως τις 31 Μαρτίου 2015) προκειμένου να γίνει η μετάβαση στο νέο καθεστώς. Αυτό γιατί θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές στη εσωτερική λειτουργία των διαφημιστικών, αλλά και σε επίπεδο διάρθρωσης των συμφωνιών που έχουν με τους πελάτες τους.

Να σημειωθεί ότι η τροπολογία κατατέθηκε με διαδικασίες «εξπρές» και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους στη συνοδευτική έκθεση: «τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια εντός των οποίων ζητήθηκε η σύνταξη της Έκθεσης, δεν επέτρεψαν την ολοκληρωμένη επεξεργασία της τροπολογίας και την εκτίμηση των οικονομικών αποτελεσμάτων»

You may also like
Ο ρόλος του ΔΟΛ στη νέα εποχή των media
Πρωτοσέλιδα των εφημερίδων (23-09-2017)
Ο ΣΥΡΙΖΑ παραχώρησε ραδιοφωνική συχνότητα στον στοιχηματζή Δ. Μάρη
Δεσμεύονται οι τραπεζικοί λογαριασμοί και η ακίνητη περιουσία του Φώτη Μπόμπολα