Home > ΕΚΚΛΗΣΙΑ > Η Μόσχα αποφάσισε να ΜΗΝ συμμετάσχει στη Μεγάλη Σύνοδο των Ορθοδόξων

Η Μόσχα αποφάσισε να ΜΗΝ συμμετάσχει στη Μεγάλη Σύνοδο των Ορθοδόξων

Δεν θα συμμετάσχει τελικά η Εκκλησία της Ρωσίας στην Αγία και μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του www.orthodoxia.info η απόφαση αυτή λήφθηκε κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Ι. Συνόδου της Εκκλησίας της Ρωσίας που συνήλθε σήμερα το μεσημέρι υπό τον Πατριάρχη κ. Κύριλλο προκειμένου να αποφασίσει την στάση που θα τηρήσει.

Η απόφαση αυτή εισάγει νέα δεδομένα στην Σύνοδο που έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τις εργασίες της την ερχόμενη Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος.

Περισσότερες πληροφορίες αναμένονται κατά τη διάρκεια της ημέρας. Μείνετε στο orthodoxia.info

ΝΕΟΤΕΡΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ: «Στην Πανορθόδοξη Σύνοδο θα πρέπει να λάβουν μέρος όλοι. Μόνο έτσι θα είναι νόμιμη» φέρεται να δήλωσε πριν από λίγο ο μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων, σύμφωνα με το πρακτορείο Ιντερφαξ. Σύμφωνα με την ίδια πηγή φέρεται να άφησε αιχμές κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου το οποίο δεν δέχθηκε να γίνει συνεννόηση μετά τις αρνήσεις των άλλων Εκκλησιών.

Μέχρι στιγμής οι Εκκλησίες που δεν θα λάβουν μέρος στην Σύνοδο είναι τέσσερις: Αντιοχείας, Ρωσίας, Γεωργίας Βουλγαρίας. Δείτε φωτογραφίες και βίντεο από την σημερινή συνεδρίαση όπως δόθηκαν στη δημοσιότητα από το Πατριάρχειο Ρωσίας.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ

(ΠΡΟΣΟΧΗ Η ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ)

Για πολλές δεκαετίες, η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία πήρε και συνεχίζει να λάβουν ενεργό μέρος στην προετοιμασία του Συμβουλίου Αγίας και Μεγάλης της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Από την 1 η st Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη το 1961 στη Ρόδο, τα εκκρεμή ιεράρχες και οι καλύτεροι θεολόγοι της Εκκλησίας μας έχουν κάνει τη συμβολή τους στις εργασίες για ένα μεγάλο αριθμό θεμάτων του Συμβουλίου, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που δεν είχαν να περιληφθούν αργότερα στο ημερήσια διάταξη του Συμβουλίου Αγίας και Μεγάλης. Για χάρη της το νωρίτερο σύγκληση του Συμβουλίου, η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία έχει επανειλημμένα επαναβεβαίωσε την ετοιμότητά της να επιτύχει αποφάσεις αμοιβαία αποδεκτή για όλους τους συμμετέχοντες στην προ-Συμβουλίου της διαδικασίας, έστω και αν οι αποφάσεις αυτές εκτρέπονται από τους ήδη συμφωνηθέντες κανόνες του προετοιμασία του Συμβουλίου.

Ωστόσο, η αρχή της πανορθόδοξη συναίνεση υπήρξε η πάγια βάση της προ-Συμβούλιο της διαδικασίας που αρχίζει από τη Διάσκεψη της Ρόδου το 1961, η οποία, με πρωτοβουλία του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, αποφάσισε τα εξής: «Οι αποφάσεις των κοινών συνεδριάσεων είναι που εγκρίθηκε με την πλήρη ομοφωνία των αντιπροσωπειών των Εκκλησιών » (η διαδικασία για τη λειτουργία και το έργο της Πανορθοδόξου Διασκέψεως της Ρόδου, παρ. 14). Αργότερα ο κανόνας αυτός καθορίστηκε σε Κανονισμού Διαδικασίας του Πανορθόδοξη Pre-Συμβούλιο συνέδρια που εγκρίθηκε το 1986, ως εξής: «τα κείμενα για όλα τα θέματα της ημερήσιας διάταξης των διασκέψεων Πανορθόδοξη Pre-Συμβούλιο θα πρέπει να εγκριθεί ομόφωνα » ( άρθρο 16 ). Το 2014 Σύναξη του Προκαθημένου της Ορθόδοξης Εκκλησίας επιβεβαίωσε εκ νέου τα εξής: « Όλοι οι αποφάσεις γίνονται τόσο κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου και των προπαρασκευαστικών σταδίων πρέπει να γίνεται με βάση τη συναίνεση » (Η απόφαση της Σύναξης των Προκαθημένων, παρ 2α. ). Η ίδια αρχή θεσπίστηκε στην διαδικασία εργασίας του Συμβουλίου της Ορθοδόξου Εκκλησίας Αγίας και Μεγάλης, το οποίο έχει αναπτυχθεί από την Σύναξη των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 21 – 28 Ιαν 2016, στο Σαμπεζύ. Η διαδικασία αυτή προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι το Συμβούλιο «συγκαλείται από την Αυτού Αγιότητα ο Οικουμενικός Πατριάρχης με τη συγκατάθεση των Μακαρισμούς τους οι Προκαθήμενοι της όλα την παγκοσμίως αναγνωρισμένη Τοπική αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες άρθρο 1).

Οι ίδιες Σύναξη ενέκρινε κατά πλειοψηφία την απόφαση να συγκληθεί το Συμβούλιο Αγίας και Μεγάλης της Ορθοδόξου Εκκλησίας από τις 18 Ιουνίου έως τις 27, 2016, στην Κρήτη. Ωστόσο, η απόφαση αυτή, όπως ακριβώς και η μέθοδος εργασίας του Συμβουλίου και το σχέδιο εγγράφου του Συμβουλίου με θέμα «Το Μυστήριο του Γάμου και εμπόδια για το« δεν υπεγράφη από την Ορθόδοξη Εκκλησία της Αντιοχείας. Ο τελευταίος δεν είχε υπογραφεί από την αντιπροσωπεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Γεωργίας, είτε. Οι δύο Εκκλησίες επεσήμανε σοβαρούς λόγους για την απόφασή τους.

Παρ ‘όλα αυτά, η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία, για χάρη της επιτυχίας στην πορεία προς τη σύγκληση του Συμβουλίου, θεωρείται ότι είναι δυνατόν για να υπογράψει τα προαναφερθέντα έγγραφα, εκφράζοντας, ταυτόχρονα, τόσο στην ίδια την Σύναξη και στην αλληλογραφία με Του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος, την πεποίθησή της για την ανάγκη να γίνουν εντατικές προσπάθειες στο χρονικό διάστημα που απομένει μέχρι το Συμβούλιο (μεταξύ άλλων και με την Πανορθόδοξη Γραμματεία καθορίζονται από τις Σύναξη) για την αναζήτηση μιας γενικής Ορθόδοξη συμφωνία όσον αφορά τα έγγραφα που δεν υπογράφεται από τον δύο ή μία από τις Τοπικές Εκκλησίες, που θα κάνουν τη σύγκληση του Συμβουλίου είναι δυνατόν. Για λόγους πέρα από τον έλεγχο της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, δεν απαιτείται περαιτέρω ανέλαβε πανορθόδοξη συζήτηση σχετικά με την υπάρχουσα κατάσταση.

Σύνοδο της Ιεραρχίας της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 2 έως 3 Φεβρουάριος 2016, ενέκρινε τη θέση που έλαβε η ρωσική αντιπροσωπεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στο Σαμπεζύ Σύναξη και σε άλλες Πανορθόδοξη φορείς, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την εισαγωγή του οι απαραίτητες τροποποιήσεις και προσθήκες στα σχέδια εγγράφων Αγίας και Μεγάλης Συνόδου και αφού τα προκαταρκτικά εγκριθεί στο σύνολό τους, χρεώνονται την Ιερά Σύνοδο με σχηματίζοντας μια αντιπροσωπεία της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας με την Πανορθόδοξη Συμβουλίου, η οποία έγινε από την Ιερά Σύνοδο στο τον Απρίλιο του 2014. οι Επισκόπων Συμβούλιο κάλεσε την πληρότητα της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας «να σηκώσει μια διακαής προσευχή που ο Κύριος μπορεί να αποκαλύψει το θέλημά του προς τα μέλη της επικείμενης Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας και ότι μπορεί να οχυρώσουν το ενότητα της Ορθοδοξίας και χρησιμεύουν για το καλό της Εκκλησίας του Χριστού και τη δόξα του Θεού και τη διατήρηση της ορθόδοξης πίστης ανέπαφη ».

Παράλληλα, των Επισκόπων Συμβούλιο εξέφρασε «την πεποίθηση ότι η ελεύθερη συμμετοχή των αντιπροσωπειών όλων των παγκοσμίως αναγνωρισμένων Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες στην Πανορθόδοξη Συμβουλίου είναι μια απαραίτητη προϋπόθεση για τη διεξαγωγή αυτό», σημειώνοντας ότι «στο πλαίσιο αυτό, η λύση του προβλήματος που έχει προκύψει στις σχέσεις μεταξύ των Πατριαρχείων Αντιοχείας και Ιεροσολύμων έχει ιδιαίτερη σημασία » (ψηφίσματα, παρ 6) .

Με την ελπίδα ότι μια πανορθόδοξη συμφωνία θα επιτευχθεί αφού χωρίς αυτήν η σύγκληση του Συμβουλίου Αγίας και Μεγάλης είναι αδύνατη, η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία όρισε αμέσως τους εκπροσώπους της στα αρμόδια όργανα για την περαιτέρω προετοιμασία της και, χρησιμοποιώντας όλες τις πιθανές ευκαιρίες που είχε για τις προσωπικές επαφές και αλληλογραφία, έλαβε ενεργό μέρος στη διαδικασία προ-Συμβουλίου.

Ταυτόχρονα, το έργο πραγματοποιήθηκε για να εξετάσει τις επικριτικές παρατηρήσεις για το σχέδιο των εγγράφων του Συμβουλίου που προέρχονται από την επισκοπή, κληρικοί και λαϊκοί και δημοσιεύονται σύμφωνα με τις Σαμπεζύ Σύναξη με πρωτοβουλία της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Οι παρατηρήσεις αυτές, που συχνά συνοδεύεται με την κριτική όσον αφορά τη διαδικασία της προετοιμασίας για το Συμβούλιο, εκφράστηκαν επίσης σε πολλές άλλες τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες. Ο διαχωρισμός εποικοδομητικές παρατηρήσεις από αβάσιμες επικρίσεις όσον αφορά το επικείμενο Συμβούλιο και τα έγγραφά του, το Υπουργείο Εξωτερικών Σχέσεων Εκκλησίας βγήκε με τις εξηγήσεις και τα σχόλια που ανταποκρίνονται στις συγχύσεις που προκύπτουν στο κοπάδι. Στις 3 Ιουνίου, 2016, η Ιερά Σύνοδος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας εξέτασε προσεκτικά στις προτάσεις, που είχαν έρθει από την επισκοπή, κληρικοί, μοναχοί και λαϊκοί, και ενέκρινε τις τροποποιήσεις της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας με το σχέδιο έγγραφα του Πανορθόδοξη του Συμβουλίου σχετικά με την « Οι σχέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας με το υπόλοιπο του χριστιανικού κόσμου »και« Αποστολή της Ορθόδοξης Εκκλησίας στο σημερινό κόσμο ».

Κατά την ίδια συνεδρίαση, η Ιερά Σύνοδος σημειωθεί ότι οι βασικές τροποποιήσεις στο σχέδιο έγγραφα του Συμβουλίου ήταν σε μεγάλο βαθμό σύμφωνο με εκείνες που παρουσιάζονται από τις γεωργιανές, της Σερβίας, της Βουλγαρίας και της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, καθώς και την Ιερά Kinot του Αγίου Όρους, και πρέπει να εξεταστούν διεξοδικά με σκοπό να βρουν απαραίτητα πανορθόδοξη συναίνεση για το Συμβούλιο να λάβει αποφάσεις οι τροπολογίες αυτές.

Την ίδια στιγμή, η Σύνοδος έλαβε ειδοποίηση της απόφασης της Βουλγαρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας Ιεράς Συνόδου της 1ης Ιουνίου, το 2016, για την ανάγκη να αναβληθεί το Συμβούλιο της Αγίας και Μεγάλης του συνόλου Ορθόδοξης Εκκλησίας για 18 έως 26 Ιούνιος και την άρνηση της βουλγαρικής Εκκλησίας να συμμετάσχει σε αυτό, αν δεν αναβληθεί. Στο πλαίσιο αυτό, η Ιερά Σύνοδος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας σημείωσε ότι η μη συμμετοχή του έστω και μία από τις παγκοσμίως αναγνωρισμένες Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες στο Συμβούλιο »αποτελεί ανυπέρβλητες εμπόδιο για τη διεξαγωγή ενός Συμβουλίου Αγίας και Μεγάλης».

Αυτές οι συνθήκες, καθώς και η ταυτόχρονη «αβεβαιότητα ως προς τη δυνατότητα του Πατριαρχείου Αντιοχείας να παρακολουθήσουν το Συμβούλιο Αγίας και Μεγάλης, όπως ακριβώς και η απουσία μιας προκαταρκτικής συναίνεσης σχετικά με τη διαδικασία εργασίας του Συμβουλίου και στο έγγραφο με τίτλο« Το Μυστήριο του Γάμου και εμπόδια για να το «ανάγκασε την Ιερά Σύνοδο να αναγνωρίσει την ανάγκη για επείγουσα Πανορθόδοξη δράσεις και να προτείνει ότι ο Αγιώτατος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος συγκληθεί το αργότερο έως την 10 ης Ιουνίου η Διάσκεψη έκτακτη Πανορθόδοξη Pre-Συμβούλιο να εξετάσει την κατάσταση και την αναζήτηση για μια διέξοδο από την υπάρχουσα εξαιρετική κατάσταση, έτσι ώστε, ως αποτέλεσμα αυτής της διάσκεψης η Ορθόδοξη Εκκλησία θα μπορούσε να κάνει μια κρίση ως προς τη δυνατότητα που έχει την Πανορθόδοξη Συμβούλιο κατά την προβλεπόμενη ημερομηνία.

Με την απόφαση της Ιεράς Συνόδου, η πρόταση αυτή διαβιβάστηκε αμέσως στο Αγιότητά Του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου και σε όλους τους Προκαθημένους των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών.

Σε απάντηση του Αγιωτάτου Πατριάρχη Βαρθολομαίου (Επιστολή Νο 676 της 9 Ιουνίου 2016) αναφέρεται ότι η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως »θεωρεί ένα νέο έκτακτο Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη προ-Συμβούλιο αδύνατη δεδομένου ότι δεν υπάρχει κανονιστική βάση για την , ενώ πολύ λίγες μέρες έμειναν μέχρι την έναρξη των εργασιών του Συμβουλίου Αγίας και Μεγάλης ». Όσο για «τις ανησυχίες ορισμένων αδελφικής Εκκλησιών και η απουσία σαφήνειας ως προς τη δυνατότητα τους να συμμετάσχουν στο Συμβούλιο», ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως εξέφρασε την πεποίθηση ότι «οι προσπάθειες που καταβάλλονται για την άρση προκύπτουν εμπόδια θα στεφθεί με την επιτυχία, και όλες οι Εκκλησίες, χωρίς εξαίρεση, θα λάβουν μέρος στην Αγίας και Μεγάλης Συνόδου. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η αναβολή ή διακοπή του κατά την δωδέκατη ώρα, μετά από δεκαετίες παρασκευασμάτων »θα θέσει σε κίνδυνο Ορθόδοξη Εκκλησία μας στο μεταξύ εκκλησίας και διεθνές επίπεδο και να προκαλέσουν ανεπανόρθωτη ζημιά στην αρχή της».

Επισυνάπτεται στην απάντηση ήταν μια προειδοποίηση σχετικά με την έκτακτη σύνοδο του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως Ιεράς Συνόδου, η οποία έλαβε χώρα στις 6 Ιουνίου, με τη συμμετοχή των επισκόπων που έρχονται στην Κωνσταντινούπολη. Αναφέρει ότι «η Ιερά Σύνοδος με έκπληξη και αμηχανία άκουσε τα πρόσφατα εξέφρασαν τις θέσεις και απόψεις του αριθμού των αδελφικών Ορθοδόξων Εκκλησιών και δήλωσε ότι η αναθεώρηση της προγραμματισμένης διαδικασίας του Συμβουλίου πηγαίνει πέρα από όλους τους θεσμικούς δεσμούς». Την ίδια στιγμή, η ημερομηνία της σύγκλησης του Συμβουλίου αναφέρεται ως συστάθηκε με την Πανορθόδοξη απόφαση, αν και, όπως επισημάνθηκε παραπάνω, η απόφαση αυτή δεν έχει υπογραφεί από την Εκκλησία της Αντιοχείας.

Εν τω μεταξύ, η Εκκλησία της Αντιοχείας Ιεράς Συνόδου, στις 6 Ιουνίου, το 2016, μετά από αιτιολογεί δε λεπτομερώς επισημαίνοντας την ανάγκη να αναβάλει τη σύγκληση του Συμβουλίου, αποφάσισε ομόφωνα:

«1. Να προσελκύσει ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης, στο διάστημα που μας χωρίζει από την ημερομηνία σύγκλησης της Συνόδου αυτής, να ασκήσει περισσότερες προσπάθειες για την επίτευξη συναίνεσης για την επίλυση όλες τις ανησυχίες που εκφράστηκαν από Ορθόδοξες αυτοκέφαλες Εκκλησίες σε σχέση με την Αγία και Μεγάλη Συμβούλιο. Αν αποτύχει οι προσπάθειες για την επίτευξη συναίνεσης, τότε η Εκκλησία της Αντιοχείας ζητά να αναβάλει τη σύγκληση του Συμβουλίου Αγίας και Μεγάλης σε μεταγενέστερη ημερομηνία, όταν ειρηνικές σχέσεις επικρατούν μεταξύ όλων των αυτοκέφαλες Εκκλησίες και Ορθόδοξες συναίνεση επιτυγχάνεται σε σχέση με τα θέματα του Συμβουλίου, Κανόνες και διαδικασία οργάνωσης.

Το Πατριαρχείο Αντιοχείας δεν θα λάβει μέρος στο Συμβούλιο Αγίας και Μεγάλης έως ότου όλοι οι λόγοι που εμποδίζουν τη συμμετοχή της στη Θεία Λειτουργία κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου απομακρύνονται, όταν η τελική βρεθεί λύση στο πρόβλημα του Πατριαρχείου της εισβολής της Ιερουσαλήμ στην το έδαφος του Πατριαρχείου της Αντιοχείας, η οποία έχει οδηγήσει στη διακοπή της κοινωνίας με το Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων.

Να επιβεβαιώσει τη σημασία της συμμετοχής όλων των αυτοκεφάλων Εκκλησιών Ορθοδόξων στο Συμβούλιο Αγίας και Μεγάλης και λήψη αποφάσεων επί τη βάσει της γενικής συναίνεσης με στόχο να διατηρηθεί η ενότητα της Καθολικής Εκκλησίας Ορθόδοξη.

Για την αντιμετώπιση όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, ενημερώνοντας τους για τη θέση που έλαβε από την Εκκλησία της Αντιοχείας με μια εξήγηση του όλους τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή τη θέση.

Να καλέσει όλους τους πιστούς μαζί με τους ποιμένες τους για να προσευχηθούν από κοινού ότι το Άγιο Πνεύμα μπορεί να εμπνεύσει την Εκκλησία στο δρόμο της προς την ενότητα για το καλό της κοινής μαρτυρία τους για τον Χριστό πριν από αυτόν τον κόσμο ».

Την ίδια ημέρα, ο 6 ος του Ιουνίου, ο Αγιώτατος Πατριάρχης Ειρηναίος της Σερβίας έστειλε με τον Αγιώτατο Πατριάρχη Βαρθολομαίου και όλων των Προκαθημένων των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών μια επιστολή στην οποία, έχοντας απαριθμούνται όλα τα υπάρχοντα προβλήματα, τόνισε ότι λόγω σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, η σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία », θα είναι δύσκολο να λάβει μέρος στο Συμβούλιο Αγίας και Μεγάλης και προτείνει ότι η σύγκληση της να αναβληθεί για κάποιο χρονικό διάστημα».

Στις 10 Ιουνίου, το 2016, υπήρξε μια συνεδρία της Ιεράς Συνόδου της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Γεωργίας. Έχοντας εκθέσει τα υπάρχοντα προβλήματα, τόνισε ότι μπορούν να επιλυθούν μέσω μιας ενεργού εργασίας, αλλά αναγνώρισε ότι «όλοι έχουν βρει τον εαυτό μας στο πρόσωπο του γεγονότος ότι από σήμερα δεν έχει επιτευχθεί η ενότητα, και« ο στόχος της σύγκλησης του Συμβουλίου ήταν και είναι να αποκαλύψει την ομοφωνία των Ορθοδόξων ». Για το λόγο αυτό, η Εκκλησία της Γεωργίας, επίσης, «μαζί με άλλες Εκκλησίες ζητά αναβολή του Συμβουλίου, έως ότου επιτευχθεί η καθολική ενότητα». Στο πλαίσιο αυτό, η Ιερά Σύνοδος αποφάσισε ότι «η αντιπροσωπεία της Εκκλησίας γεωργιανό δεν θα συμμετάσχουν στην Μεγάλη και Αγία Σύνοδο προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί στις 16 έως 27 Ιούνιος στην Κρήτη».

Έτσι, τέσσερις Τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες (εκείνα της Αντιόχειας, τη Γεωργία, τη Σερβία και τη Βουλγαρία) εξέφρασε την άποψη ότι είναι απαραίτητο να αναβάλει το Συμβούλιο, με τρεις από αυτούς (αυτούς της Αντιόχειας, τη Γεωργία και τη Βουλγαρία) αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στο σύνολο του Συμβουλίου για την 18 – 26 Ιούνιος, ενώ η πρόταση της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας να συγκαλέσει έκτακτη διάσκεψη Πανορθόδοξη Pre-Συμβουλίου δεν έγινε δεκτή από την Σύνοδο του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως. Σε αυτήν την περίπτωση, η αναγκαία βάση για τη σύγκληση Αγίας και Μεγάλης Συνόδου – που βρίσκεται στο υφιστάμενο «συγκατάθεση των Μακαρισμούς τους Προκαθημένων όλων των παγκοσμίως αναγνωρισμένων Τοπική Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες» ( οργανωτική και Εργασίας Διαδικασία του Συμβουλίου Αγίας και Μεγάλης του Ορθόδοξη Εκκλησία, άρθρο 1 ) – είναι προφανώς απουσιάζει.

Η μόνη πιθανή απόφαση στην περίπτωση αυτή είναι να συνεχίσει την προετοιμασία του Συμβουλίου Αγίας και Μεγάλης με την επακόλουθη επίτευξη των πανορθόδοξη συναίνεση για τη σύγκλησή της σε διαφορετική ημερομηνία.

Σε σχέση με τα παραπάνω, η Ιερά Σύνοδος, σύμφωνα με την απόφαση που ελήφθη από το Συμβούλιο της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας Επισκόπων »στις 2 με 3 Φεβρουάριος 2016, (. Ψηφίσματα, Par 6), επιλύει:

ότι η υποστήριξη πρέπει να δοθεί στις προτάσεις των Ορθοδόξων Εκκλησιών Αντιοχείας, τη Γεωργία, τη Σερβία και τη Βουλγαρία να αναβάλει τη σύγκληση της Πανορθοδόξου Συμβουλίου για ένα χρονικό διάστημα που θα πρέπει να δημιουργηθούν ως αποτέλεσμα την Πανορθόδοξη συζήτηση και στο πλαίσιο του απαραίτητη προϋπόθεση ότι οι Προκαθημένων όλων των γενικώς αναγνωρισμένων Τοπική αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία συμφωνούν σε αυτό?
ότι μια κατάλληλη πρόταση να σταλεί αμέσως τον Αγιώτατο Πατριάρχη Βαρθολομαίου και όλων των Προκαθημένων των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών?
ότι στην περίπτωση της παρούσας πρότασης δεν γίνεται αποδεκτή από τα Άγια των Αγίων Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως, ενώ το Συμβούλιο στην Κρήτη εξακολουθεί να συγκληθεί παρά την απουσία της συγκατάθεσης των διαφόρων Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, με τη συμμετοχή της αντιπροσωπείας της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας σε αυτό, με βαθιά λύπη, θεωρείται αδύνατο?
ότι η προσπάθεια για την εδραίωση πανορθόδοξη συνεργασία στην προετοιμασία το μέλλον Αγίας και Μεγάλης Συνόδου να συνεχιστεί με όλα τα δυνατά μέσα, όπως λέγεται για να γίνει μια πραγματική μαρτυρία για την ενότητα της Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας?
ότι η γνωμοδότηση πρέπει να εκφράζεται και πάλι ότι η επιτυχής ολοκλήρωση της προετοιμασίας του Συμβουλίου θα μπορούσε να προωθηθεί με την πιο εντατική εργασία της Πανορθοδόξου Γραμματεία, ως σώμα, που καθιστά δυνατή για να εξετάσει προτάσεις για την επίλυση των προβληματικών θεμάτων, για τη διευθέτηση του υπάρχοντος διαφορές, να οριστικοποιήσει τα απαραίτητα έγγραφα και να αρθούν όλα τα εμπόδια για τη σύγκληση και ο Θεός-παρακαλώντας την ολοκλήρωση του Συμβουλίου Αγίας και Μεγάλης της Ορθόδοξης Εκκλησίας?
να θεωρούν ότι είναι σκόπιμο, λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις που εκφράζονται σε πολλές τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες, η μελλοντική Συμβούλιο θα μπορούσε να παρακολουθήσει από όλους τους ιεράρχες των Ιερών Ναών του Θεού, χωρίς περιορισμούς, δεδομένου ότι θα ενισχύσει σίγουρα την αρχή των αποφάσεων που λαμβάνονται από το Συμβούλιο.

«Το όνομα της Εκκλησίας δεν είναι αυτό της διαίρεσης, αλλά και την ενότητα και την αρμονία» διδάσκει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος (Ομιλία στην πρώτη προς Κορινθίους, 1,1) . Στο όνομα της αρμονίας και της ομοφωνίας θέλουμε να ακούσουμε ‘ό, τι λέει το Πνεύμα προς τις εκκλησίες «(Αποκάλυψη 2: 7), σύμφωνα με το πνεύμα της συγκατάβαση και αδελφικής αγάπης, χωρίς αμοιβαία μομφές και προκαλώντας νέες πληγές στο θεϊκό ανθρώπινο σώμα του η Εκκλησία, ακούγοντας ο ένας στον άλλο και κυρίως στην Θεία Αποκάλυψη σφραγίζεται στην Αγία Γραφή και την Ιερά Παράδοση, και να αντλήσει τα αναγκαία διδάγματα για το λάθος που κάναμε για το λόγο της ανθρώπινης αδυναμίας μας, που έγιναν κατά τη διάρκεια της τρέχουσας προετοιμασίες για το Συμβούλιο Αγίας και Μεγάλης, έτσι ώστε με Godspeed μπορούμε να επιτύχουμε την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του μεγάλου αυτού γεγονότος για τη δόξα του Θεού και το καλό της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Η Ιερά Σύνοδος καλεί και πάλι την επισκοπή, κληρικοί, μοναχοί και λαϊκοί της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας για να σηκώσει μια ένθερμη προσευχή που ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός μπορεί να αποκαλύψει την πανίσχυρη βοήθειά Του και άγιο θέλημά Του σε αυτήν την επιδίωξη.

Η πρωτότυπη ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Μόσχας (πατήστε εδώ)

You may also like
Ανήλικοι και αλλοδαποί ανάμεσα στους συλληφθέντες «μπαχαλάκηδες»!
Εκτροχιάσθηκε εμπορική αμαξοστοιχία στο Κορδελιό
Απαλλαγή Χατζηγιάννη για τα εμβάσματα των 5,3 εκ. Ευρώ
Ο Αλέξης Τσίπρας έθεσε θέμα Αρχιεπισκόπου Δημητρίου στον Βαρθολομαίο