Home > ΑΠΟΨΗ > Δεν είναι ένας, αλλά πολλοί οι Φίληδες στο ιδεοληπτικό τσίρκο

Δεν είναι ένας, αλλά πολλοί οι Φίληδες στο ιδεοληπτικό τσίρκο

Εμφανίσθηκε, λέει, «βουρκωμένος» παραδίδοντας τη σκυτάλη του Υπουργείου ο Νίκος Φίλης, κι αφού καλωσόρισε τον διάδοχό του «σύντροφο» Γαβρόγλου υπεραμύνθηκε των πεπραγμένων του κι άφησε αιχμές πικρίας για τους συγκυβερνήτες Τσίπρα και Καμμένο που δεν τον άφησαν να ολοκληρώσει το έργο του…
Ως εδώ καλά θα έλεγε κάποιος, γιατί στην τελετή παράδοσης και παραλαβής ενός υπουργείου υπάρχει φόρτιση συγκινησιακή, ιδίως όταν κάποιος θεωρεί ότι είναι αναντικατάταστος ή ότι δεν τον άφησαν να ολοκληρώσει-όπως νομίζει-το έργο του. Κι όλοι, μα όλοι, μηδενός εξαιρουμένου, θεωρούν ότι είναι οι «αυθεντίες» της πολιτικής και για το λόγο αυτό δεν παραδέχονται το «λάθος».
Με τον Αλέξη Τσίπρα που τους συνδέουν «συντροφικοί» δεσμοί, ο Νίκος Φίλης μπορεί να έχει παράπονο. Και με τον επισπεύδοντα πρόθυμο βοηθό της «αριστερής κυβέρνησης» Πάνο Καμμένο, επίσης. Γιατί, όμως, έχει παράπονο με τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο;
Ήταν ή δεν ήταν ο ίδιος ο Νίκος Φίλης που έσπευδε να αγκαλιάζει και να κατασπάζεται τον προκαθήμενο της Ελλαδικής Εκκλησίας; Μήπως ήταν σωσίας του εκείνος που έτρεχε στις εκκλησιαστικές τελετές ή έψαλλε το «τη Υπερμάχω»-μαζί με τον Άδωνι Γεωργιάδη-κατά την δοξολογία (προ ημερών) στη Μητρόπολη Αθηνών για την εθνική επέτειο; Ή μήπως δεν είναι ο ίδιος, που προ καιρού έγινε ανάδοχος, με το ιερό μυστήριο να τελούν δύο μητροπολίτες, ο ένας από μητρόπολη της Αττικής και ο άλλος από την περιφέρεια;
Φυσικά και ήταν ο ίδιος, ο Νίκος Φίλης, που φέρεται ότι στα νεανικά του χρόνια είχε ευεργετηθεί από την Εκκλησία απασχολούμενος ως νεωκόρος ή ψάλτης, άρα θα έπρεπε να είναι περισσότερο κοντά στο χώρο…
Εκείνος ο Φίλης, δεν έχει καμιά σχέση με το σημερινό, που θητεύοντας χρόνια σε ένα κομματικό μαγαζί με έντονες ιδεοληψίες και αγκυλώσεις μετατράπηκε σε πολέμιο. 
Όλα θα μπορούσαν να του συγχωρεθούν και για να είμαστε ακριβείς του δόθηκε αρκετός χρόνος, πολλά περιθώρια απ΄τη σημερινή εκκλησιαστική ηγεσία, λόγω και του χαρακτήρα του αρχιεπισκόπου που είναι ήρεμος άνθρωπος και δεν θέλει «πολέμους». 
Αυτό ακριβώς παρεξήγησε ο πρώην υπουργός και «σήκωσε χέρι»…
Ίσως να περίμενε, ότι με τη σημερινή Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος και με τον Ιερώνυμο στην προεδρία της, θα μπορούσε να κάνει άνετα την «επαναστατική» του γυμναστική και να βγάλει τα σώψυχά  του. Θεωρούσε, προφανώς, ότι ο Αρχιεπίσκοπος θα στεκόταν βουβός, μοιραίος και άβουλος αντάμα, αφήνοντάς τον να βάλει χέρι σε πράγματα που αποτελούν για την Εκκλησία «κόκκινη γραμμή». 
Όταν π.χ η μουφτεία έχει λόγο για τα θρησκευτικά βιβλία που διδάσκονται οι μουσουλμανόπαιδες, η Εκκλησία δεν θα έπρεπε να διατυπώσει τη γνώμη της για τις «αλλαγές» που προωθούσε ο Φίλης με πολιορκητικό κριό τα παιδαγωγικά ινστιτούτα και φορείς που κάθε θέλουν να συνεχισθεί η ελληνορθόδοξη παράδοση;
Αλλά και πριν από αυτό, ποιός μπορεί να ξεχάσει τί έγινε με τους μητροπολίτες Νέας Ιωνίας Γαβριήλ και Μεσογαίας Νικόλαο, των οποίων η παρουσία σε σχολικές μονάδες θεωρήθηκε ενοχλητική από τους ψευτοπροδευτικούς φωστήρες;
Απλώς, το ζήτημα του μαθήματος των θρησκευτικών ξεχείλισε το ποτήρι. Και μαζί με όλα τα υπόλοιπα, που προηγήθηκαν και που είχαν προγραμματισθεί να ακολουθήσουν, οδήγησαν-ως μη όφειλε-σε κρίση τις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας. Αναγκάζοντας, έστω, τους Τσίπρα και Καμμένο να ανακρούσουν πρύμνα και να δεσμευτούν στο Μαξίμου, μπροστά στον Αρχιεπίσκοπο και τους μητροπολίτες που τον συνόδευαν ότι δεν πρόκειται να γίνει καμιά αλλαγή στα θρησκευτικά και ότι οι όποιες αλλαγές θα εξετασθούν από επιτροπές της Εκκλησίας και της Κυβέρνησης. Και ήταν ο ίδιος ο κύριος Φίλης που συμφώνησε με αυτή την απόφαση όταν ρωτήθηκε-ενώπιον του πρωθυπουργού- από τον Ιερώνυμο για να πεί τα αντίθετα λίγη ώρα αργότερα…
Σήμερα, παραδίδοντας τη θέση του υπουργού, ο Νίκος Φίλης συνέχισε την εκτροπή και επανέλαβε την ασέβεια όχι μόνο προς τον Αρχιεπίσκοπο και την Εκκλησία, αλλά και προς το σύνολο του ιερού κλήρου, χρησιμοποιώντας τον απαράδεκτο χαρακτηρισμό «ρασοφόροι» με τον επιθετικό προσδιορισμό «ακροδεξιοί»… Ή ακόμη χειρότερα ότι «εκτελέστηκε ένα συμβόλαιο πολιτικού θανάτου» (από…την Εκκλησία), της οποίας η Ιεραρχία αναζητεί «πολιτικό ρόλο…»
Πρόκειται σαφέστατα για ένα ιδεοληπτικό και εμμονικό ξέσπασμα, όπως κάνει ένα «παιδάκι» που του παίρνουν το παιχνίδι από τα χέρια…
Η Εκκλησία όμως δεν είναι παιχνίδι. Δεν έχει μενού «αλά κάρτ». Και κυρίως δεν κάνει πολιτική, αλλά θέλει (πάγια εκφρασμένο) την συναλληλία και τη συναντίληψη. Υπάρχει ο Καταστατικός Χάρτης, υπάρχει το Σύνταγμα, υπάρχει η Παράδοση που θέλει την Εκκλησία μάνα και το λαό παιδιά της…
Δυστυχώς για τον ίδιο, ο κ. Φίλης προφανώς ενοχλήθηκε όχι μόνο από την φράση «προβληματικός» που χρησιμοποίησε ο Ιερώνυμος, αλλά από τις εύστοχες παρατηρήσεις-προειδοποιήσεις του προκαθημένου ότι επιδιώκεται ο «αφελληνισμός και ο αποχριστιανισμός»! Και, επίσης, από τις αναφορές του στο υπό ανέγερση τέμενος στο Βοτανικό κάτω από τις σημερινές συνθήκες. Για ένα τζαμί που αλλιώς είχε σχεδιασθεί, αλλά που σήμερα δεν γνωρίζουμε ποιά φατρία, ποιά μουσουλμανική σέκτα θα το χρησιμοποιεί. «Θα είναι για τους Σιϊτες μουσουλμάνους ή για τους Σουνίτες», όπως πολύ εύστοχα παρατήρησε ο κ. Ιερώνυμος εκφράζοντας την αγωνία του…
Οι αλήθειες, βεβαίως, είναι πικρές. Γίνονται δε πικρότερες, όταν αγγίζουν και ταρακουνούν ένα σύστημα που εδώ και χρόνια έχει εισβάλει στο χώρο της εκπαίδευσης και όχι μόνο. Οι διεθνιστές και εθνομηδενιστές αποστρέφονται, όπως ο διάβολος το λιβάνι, κάθε θεσμό στηριζόμενο στην παράδοση του Τόπου, συνεχιστή τής επιβίωσής του.
Το συμπέρασμα είναι ένα: Στη σημερινή ελληνική πολιτική σκηνή και στο συγκεκριμένο πολιτικό χώρο των λεγόμενων «αναθεωρητών», δεν είναι ένας ο Φίλης. Είναι πολλοί οι Φίληδες στο ιδεοληπτικό «τσίρκο»!
GANT
 
You may also like
«Βούλιαξε» ο Σαρωνικός στο μαζούτ και ο Τσίπρας μιλά για την προστασία του περιβάλλοντος
Ζητούν ως ανταλλάγματα υποθήκες ακινήτων για φορολογικές ενημερότητες
ΕΣΕΕ: Πάνω από 3,5 δισ. ευρώ χάνει το Δημόσιο από το παρεμπόριο
Απειλεί ο Τραμπ: Προφανώς τρελός ο Κιμ, θα δοκιμαστεί όπως ποτέ άλλοτε